سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Parvahoo
هر گاه مؤمن را ساکت دیدید، بدو نزدیک شوید که القای حکمت می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

نوشته شده توسط:   مهاجر  

جمعه 87 اردیبهشت 13  10:5 صبح

مردی از حضرت امام حسین علیه السلام پرسید: پدر و مادرم به فدایت شناسایی خدا به چه صورتی انجام می گیرد و چگونه انسان به خدای خویش معرفت پیدا می کند . حضرت علیه السلام فرمودند :مردم هر زمانی با شناخت پیشوای الهی در آن زمان به خدای خویش میرسند .زیرا انسان وقتی در می یابد که جهان را پیشوایی است که باید از او پیروی کرد بدون تردید در می یابد که عالم را خالقی است که جهان را هستی بخشیده و آنرا اداره می نماید.
این حدیث شریف را به عنوان مقدمه عرض کردم تا برسیم به آن نکته ی بسیار مهم و حیاتی که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم در ضمن حدیثی بسیار معروف بین شیعه و سنی فرمودند :"هر کس بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد بر مرگ جاهلیت مرده است "
       این که امروزه می بینیم مردم در مسیر شناخت خدای خویش  در باطلاقهای سرگردانی و حیرت افتاده اند و دچار شک و تردید شده اند . و یا وجود برهانهایی از قبیل نظم وعلیت و... هنوز هم  انسان را درباره ی وجود خدا به آرامش نمی رسانند . تنها دلیلش این است که امروز ما از فیض  وجود امام و پیشوای الهی محروم هستیم و او را درک نکرده ایم .  که اگر این اتفاق می افتاد دیگر کسی پیدا نمی شد که در این قرن شکافت اتم و اکتشاف فضا  وجود خدا را انکار کرده و در وجودش شک وتردید به خود را ه دهد . خدایی که خودش می فرماید "افی الله شک فاطر السموات والارض " ونیز "نحن اقرب  الیکم من حبل الورید"
از این روست که باید منتظران امام زمان فرج آن حضرت را از خدا بخواهند و فریاد براورند :
این وجه الله الذی الیه یتوجه الاولیا 

یابن البراهین الواضحات الباهرات

یابن الحجج البالغات

یابن الدلائل المشهوده


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
شنبه 103 اردیبهشت 8
امروز:   6 بازدید
دیروز:   4  بازدید
فهرست
آشنایی با من
Parvahoo
مهاجر
پرواهو فقط یک شعر نیست اوج زیبایی است .نهایت احساس و لطافت است . پرواهو خلاصه ی پروانه و آهوست
لوگوی خودم
Parvahoo
اوقات شرعی
لینک دوستان
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com